۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گلپایگان:

مردم گلپایگان نذورات خود را به صورت کمک‌های مومنانه توزیع کنند

مردم گلپایگان نذورات خود را به صورت کمک‌های مومنانه توزیع کنند

گلپایگان- رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گلپایگان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی در هیئت‌های مذهبی گلپایگان گفت: مردم گلپایگان نذورات خوراکی خود را به صورت کمک‌های مومنانه توزیع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا نوربخش ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام عزاداری مهمترین موضوع حفظ جان همشهریان است بنابراین هیئت‌ها اقدامی انجام نخواهند داد که وضعیت شهرستان گلپایگان از زرد به مرز هشدار برسد.

وی ادامه داد: خروج هرگونه هیئت زنجیر زنی و حضور در خیابان و معابر سطح شهر گلپایگان ممنوع است، امسال نوع عزاداری باید تغییر کند و ساعت و برنامه‌های عزاداری نهایتاً دو ساعت برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گلپایگان تاکید کرد: اگر هیئتی بخواهد در حیاط مسجد، حسینیه و غیره زنجیرزنی کند در مرحله اول باید زنجیرها را در اولین روز ماه محرم به صورت شخصی به افراد بدهد و آخر محرم از آنها تحویل بگیرد و استفاده از طبل، سنج و علامت نیز ممنوع است.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی و حضور در محیط‌های باز باید رعایت شود گفت: برگزاری هرگونه ایستگاه صلواتی حتی با لیوان کاغذی ممنوع است؛ بهتر استمردم گلپایگان نذورات خوراکی خود را به صورت کمک‌های مومنانه توزیع کنند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نهایتاً در یک ساعت در هر محیطی بلامانع است، پویش روضه سیدالشهدا تعطیل شدنی نیست بلکه درب هر خانه یک پرچم عزا و هر خانه یک حسینیه را راه اندازی کردیم و امسال در گلپایگان بهترین عزاداری را با بالاترین پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهیم داد.

کد خبر 5001975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha